خواص درمانی سیر - 9 خاصیت دارویی سیر | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص درمانی سیر - 9 خاصیت دارویی سیر | پزشکی


سیر گیاهی است که به طور گسترده از آن برای پخت و پز مصرف می‌شود.

این گیاه همینطور به عنوان یک ماده دارویی قرن‌هاست که مورد مصرف مردم قرار می‌گیرد.

همواره از آن برای جلوگیری و معالجه مریضی‌های متفاوتی مصرف می‌شود.

همانطور که می‌دانید سیر متعلق به خانواده آلیوم است که پیاز نیز در همین خانواده قرار دارد. هزاران سال است که انسان‌ها از آن برای مقاصد متفاوت مصرف می‌کنند.

درباره تاریخچه سیر

سیر برای هزاران سال در سرتاسر جهان مورد مصرف قرار می‌گرفت. مدارک نشان می‌دهد که این ماده از وقتی که اهرام مصر ساخته شد مصرف می‌گردد. یعنی می‌توان گفت که استفاده آن تاریخچه ۵ هزار ساله دارد.

ریچارد اس ریولین در مجله Nutrition نوشت که دکتر یونانی در وقت باستان به نام بقراط سیر را برای تقویت و مریضی‌های متفاوتی تجویز می‌کرد.

بقراط از سیر برای معالجه مریضی‌های متفاوتی همانند مسائل تنفسی، انگل ، هضم ضعیف و خستگی مصرف می‌کرد.

به ورزشکاران در المپیک نیز سیر داده می‌شد تا عملکرد آن‌ها زیاد شدن نمایان کند.

از مصر باستان سیر به تمدن‌های باستانی پیشرفته دره Indus (پاکستان و غرب هند امروز) پیشرفت نمایان کرد و از آنجا راه خود را به سرزمین چین نمایان کرد.

بر اساس گفته متخصصان، مرکز گیاه شناسی سلطنتی انگلستان خصوصیات معالجه ای سیر را می‌شناختند و از آن مصرف می‌کردند.

مردمی که از طبقات بالای جامعه بودند همواره به دلیل بوی آن از استفادهش پیشگیری می‌کردند.

در طول تاریخ شرق میانه، شرق آسیا و نپال ، سیر برای معالجه برونشیت، فشار خون بالا ، سل، آشفتگیات کبدی ، اسهال خونی ، نفخ، کولیک ، کرم‌های روده، روماتیسم، دیابت و تب مصرف شده است.فرانسه، اسپانیا و پرتغال سیر را به بَرّ جدید معرفی کردند.

سیر و خصوصیات آن

با توجه به گفته‌های کتابخانه ملی دکتری که قسمتی از موسسه ملی تندرستی در آمریکاست، سیر به طور گسترده برای معالجه تقویت متفاوتی همانند آترواسکلروز (سخت شدن سرخرگ‌ها)، کلسترول بالا، حملات قلبی، مریضی‌های عروق کرونری و پرفشاری خون مورد مصرف قرار می‌گیرد.

امروزه سیر توسط مردم متفاوت برای جلوگیری از سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان روده و سرطان رکتوم مورد مصرف قرار می‌گیرد.

موسسه ملی تندرستی می‌گوید بعضی از این مصارف توسط علم نیز پشتیبانی و پشتیبانی می‌شود.

مطالعه‌ای که در مجله سم شناسی خوراکی و مواد شیمیایی منتشر شد نشان می‌داد که گرم کردن کوتاه مدت سیر فایده ضد التهابی آن را کم شدن می‌دهد. این موضوع برای مردمی که نمی‌توانند مزه و بوی سیر خام را تحمل کنند قادراست مسئله زا باشد.

از دکتر خود بخواهید مکمل‌های شامل سیر را برایتان تجویز کند تا احتیاجی به گرم کردن سیر نداشته باشید.

خصوصیات معالجه ای سیر

۹ فایده معالجه ای سیر

همواره در یک مطالعه علمی از هزاران شرکت کننده مصرف می‌شود. در زیر نمونه‌هایی از مطالعات علمی انجام شده در مورد سیر را مشاهده می‌نمایید:

  1. کم شدن ریسک دچار به سرطان ریه با یاری سیر:

بر اساس مطالعات انجام شده، مردمی که حداقل دوبار در هفته سیر خام استفاده می‌کنند، ۴۴ درصد کمتر از دیگر مردم به سرطان ریه مبتلا می‌شوند.

پژوهشگرانی که مطالعات خود را در مجله Cancer Prevention Research منتشر کردند، بیش از ۱۴۲۴ نفر از مردم مبتلا به سرطان ریه و ۴۵۴۳ از مردم سالم را تحقیق کردند. از این مردم خواسته شد در مورد رژیم خوراکی و عادت‌های روش زندگی خود توضیحاتی بدهند.

همینطور میزان استفاده سیر در این مردم مورد تحقیق قرار گرفت.

نویسندگان این مقاله باور دارند که رابطه حفاظتی بین استفاده سیر خام و سرطان ریه با یک مدلی دوز-جواب مشاهده شده است، این موضوع نشان می‌دهد که امکان پذیر است سیر به طور بالقوه به عنوان یک فاکتور جلوگیری از سرطان ریه باشد.

  1. خاصیت ها سیر برای سرطان مغز:

مواد آلی گوگرد موجود در سیر، برای از بین بردن سلول‌ها در گلیوبلاستما ، یک گونه تومور کشنده مغز، اثربخش است.

دانشمندان در دانشگاه دکتری کارولینای جنوبی در نشریه سرطان گزارش دادند که سه ترکیب ارگانوسولفور در سیر وجود دارد که با نام‌های DAS ، DADS و DATS شناخته شده‌اند. این مواد اثر خیلی مناسبی بر روی سلول‌های سرطانی دارند و می‌توانند سبب از دست دادن آن‌ها شوند.

  1. فایده سیر برای آرتروز مفصل ران:

خانم های که در رژیم خوراکی خود از سبزیجات پربار از آلیوم مصرف کرده اند میزان خیلی پایینی از آرتروز مفصل ران داشتند. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم سیر یک نمونه از سبزیجات خانواده آلیوم است.

نویسندگان این مقاله باور دارند یافته‌های آنان نه تنها اثرات احتمالی رژیم خوراکی بر روی آرتروز مفاصل را نشان می‌دهد بلکه نشان می‌دهد مواد موجود در سیر برای معالجه این تقویت خیلی سودمند است.

مطالعات بلند مدت که در آن ۱۰۰۰ زن سالم مورد تحقیق قرار گرفتند نشان می‌دهد که عادت‌های خوراکی آنان شامل سبزیجات، میوه ها و به ویژه سیر است.

فایده سیر

  1. سیر یک آنتی بیوتیک قوی است:

دی‌آلیل دی‌سولفید یک ترکیب آلی است که در سیر یافت می‌شود. این ترکیب ۱۰۰ برابر اثربخشتر از آنتی بیوتیک‌های دیگر است. این ترکیب قادراست آنتی بیوتیک قوی در برابر باکتری کمپیلوباکتر باشد.

کمپیلوباکتر یکی از شایع ترین علت ها ایجاد عفونت‌های روده‌ای است.

نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: این کار برای من خیلی هیجان انگیز بود زیرا نشان می‌دهد که این مواد قدرت به اندازه برای کم شدن باکتری‌های زیان آور را دارند.

  1. خصوصیات سیر درمراقبت از قلب:

همانطور که قبلا نیز گفتیم سیر شامل ترکیبی به نام دی‌آلیل دی‌سولفید است که بهمراقبت از قلب در طول عمل جراحی و بعد از حملات قلبی یاری می‌کند.

پژوهشگران همینطور باور دارند این ترکیب قادراست برای معالجه نارسایی قلبی مورد مصرف قرار گیرد.

گاز سولفید هیدروژن برای حفاظت از قلب خیلی سودمند است. با اینحال، این یک ترکیب گریز است و مصرف آن برای دارو اندکی سخت می باشد. درنتیجه دانشمندان تصمیم گرفتند بر روی ترکیب دی آلیل تری سولفید تمرکز کنند. این یک ترکیب مفیدو اثربخش برای مصرف مزایای هیدروژن سولفید است.

در آزمایشی که بر روی حیوانات آزمایشگاهی صورت گرفت، تیم پژوهشگران گرفتنند که بعد از حمله قلبی موش‌هایی که دی آلیل سولفید را گرفتن کرده بودند ۶۱ درصد کمتر از دیگر موش‌ها به قلبشان اسیب رسیده بود.

در یک مطالعه دیگر که در مجله Agricultural and Food Chemistry منتشر گردید، دانشمندان گرفتنند که روغن سیر امکان پذیر است از بیماران دیابتی در برابر کاردیومیوپاتی حفاظت کند.

کاردیومیوپاتی دلیل اصلی مرگ و میر در میان بیماران مبتلا به دیابت است. این یک مریضی مزمن میوکارد ( عضله قلب ) است، که به طور غیر طبیعی ضخیم، بزرگ و / یا سفت می‌شود.

  1. کنترل فشار خون و کلسترول بالا با استفاده سیر:

پژوهشگران دانشگاه آنکارا اثر عصاره سیر بر روی فشار خون و کلسترول را مورد تحقیق قرار دادند. این مطالعه از ۲۳ داوطلب مصرف می‌کرد که دارای کلسترول خون بالایی بودند. ۱۳ نفر از این مردم به فشار خون بالا نیز مبتلا بودند. این مردم به دو گروه تقسیم شدند.

  • گروهی که کلسترول بالا داشتند ولی فشار خونشان نرمال بود.
  • گروهی که هم مبتلا به کلسترول بالا و هم فشار خون بودند.

این مردم به مدت چهار ماه از مکمل‌های شامل عصاره سیر مصرف کردند و فشار خون و کلسترولشان در این مدت به طور منظم مورد تحقیق قرار می‌گرفت.

در پایان چهار ماه، پژوهشگران گرفتنند که استفاده این مکمل‌ها پروفایل لیپید خون را خوب شدن قسمتیده است، آنتی اکسیدان‌های موجود را زیاد شدن داده و سبب کم شدن فشار خون نیز شده است.

همینطور استفاده این مواد سبب کم شدن میزان محصولات اکسیداسیون در نمونه خون مردم شده بود که این موضوع نشان دهنده کم شدن واکنش‌های اکسیداسیون در جسم است. به جمله دیگر، عصاره سیر میزان کلسترول خون را کم شدن می‌دهد و قادراست برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون نیز سودمند باشد.

همینطور بخوانید: کم شدن کلسترول به صورت طبیعی
  1. خصوصیات سیر برای سرطان پروستات:

دکتران دپارتمان اورولوژی در چین و پکن، مطالعه ای را برای ارزیابی رابطه بین سبزیجات شامل آلیوم و ریسک دچار به سرطان پروستات انجام دادند. این مردم مطالعات انجام شده تا سال ۲۰۱۳ را جمع آوری کردند.

نویسندگان این مطالعه چنین نوشته اند: سبزیجات خانواده آلیوم به ویژه سیر قادراست ریسک دچار به سرطان پروستات را کم شدن دهد. پژوهشگران بر این باورند که بایست تحقیقات زیادتری در این زمینه انجام شود.

  1. ضرر به کبد در تاثیر استفاده الکل:

ضرر به کبد در تاثیر استفاده الکل در تاثیر استفاده بلند مدت الکل و آشامیدنی‌های حاصل از آن ایجاد می‌‌شود. دانشمندان در موسسه سم شناسی چینتلاش کردند اثر دی آلیل دی سولفید موجود در سیر را بر روی این تقویت مورد تحقیق قرار دهند.

این ترکیب تاثیر حفاظتی در برابر استرس اکسیداتیو دراثر اتانول دارد. مطالعات آنان در مجله Biochimica et Biophysica Acta منتشر شده است.

مقاله مرتبط: تمام چیز درباره کبد چرب
  1. سیر و زایمان نارس:

مطالعات متفاوتی نشان داده است که عفونت‌های میکروبی در دوران بارداری ریسک دچاری خانم ها به زایمان زودرس را زیاد شدن می‌دهد.

دانشمندان در قسمت اپیدمیولوژی، پژوهشکده نروژی بهداشت و تندرستی ملی، بر روی همین مورد کار کردند. دانشمندان باور دارند استفاده سیر و سبزیجاتی که در خانواده آلیوم قرار دارد قادراست ریسک زایمان زودرس را کم شدن دهد. این تیم رژیم خوراکی بیش از ۱۸۸۸۸ زن باردار را مورد تحقیق قرار دادند.

مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که استفاده خوراکی هایی با فایده ضد میکروبی اثر خیلی باارزشی بر کم شدن زایمان زودرس دارد. استفاده سیر نیز همین فایده را خواهد داشت.